Cobi 2559 Německý tank Panzer VIII Maus 1605 dílků
Parametry
záruka | 2 roky |
Vhodné | od 12 do 99 let |
Počet dílků | 1605 |
Šířka balení | 45.00 cm |
Výška balení | 11.00 cm |
Délka balení | 32.00 cm |
Váha balení | 2.21 kg |
Pohlaví | Kluk |
Věk | Puberťák (12-15 let), Starší (16+) |
Popis
Asi neexistuje jiný tank, který by vzbuzoval tolik zvědavosti a o kterém kolují legendy, kterých v průběhu let přibývá.
Panzerkampfwagen VIII MAUS byl prototyp německého supertěžkého tanku z 2. světové války. Byl to nejtěžší a největší tank, jaký byl kdy postaven. Vážil asi 188 tun!
Projekt byl realizován v letech 1942 - 1944. Byly postaveny pouze dva neúplné prototypy a nikdy nebyly zařazeny do služby.
V dubnu 1945 zajala Rudá armáda oba opuštěné prototypy Maus, které se nacházely na cvičišti Kummersdorf. Z nich byl postaveno vozidlo s trupem z prvního prototypu a věží z druhého.
Tento hybrid je dodnes jednou z hlavních atrakcí Tankového muzea v Kubince u Moskvy. Model je v měřítku 1:28. Sestavený model měří 39 x 14 x 13 cm.
Balení obsahuje 1 605 kostek stavebnice a 2 figurky svářeče a mechanika.
Víte, že:
- První plány supertěžkého tanku ještě s původním názvem Mammut předložil F. Porsche již v roce 1942.
- Před koncem války bylo rozestavěno 8 tanků a z toho jeden zcela dokončený a schopný vykonat armádní zkoušky.
- Celkem mělo být vyrobeno ve dvou sériích 200 ks, ale v říjnu 1943 A. Hitler osobně zrušil objednávku a nařídil dokončení pouze rozestavěných prototypů.
- Ani nejvýkonnější motor dostupný v Německu nebyl schopen rozhýbat 188 tun těžký tank na původně plánovanou rychlost 20 km/h.
- Vzhledem k extrémní hmotnosti tanku nebyl v Německu ke konci války most, který by stroj dokázal unést.
- Maus byl teoreticky schopen hlubokého brodění (až 13 metrů), ale taková akce byla mimořádně riskantní, jelikož při ní hrozilo uvíznutí v bahně, nebo potíže s dálkovým napájecím kabelem.
- Pro případnou přepravu tanku musel být zkonstruován speciální želežniční vagón s dostatečnou šířkou ložné plochy a nosností.
- Převodovka Mause byla vyrobena ve Škodě Plzeň.
- Ze dvou dokončených kusů se nikdy nevystřelilo na nepřítele. Jeden prototyp byl zničen Němci v Kummersdorfu, aby nepadl do rukou nepřátel a druhý byl poškozen při přepravě na pozice při obraně Berlína.
- Tank ukořistěný Rudou armádou byl odvlečen do Sovětského svazu, kde je ve vojenském muzeu vystaven dodnes.
- Po dobití Berlína byly objeveny konstrukční plány na ještě těžší tank Mauerbracher, který dle dostupných informací nebyl nikdy postaven. Legenda však praví, že jeden kus byl sestrojen a nasazen v dubnu 1945 při obraně Berlína, kde se propadl do tunelu metra, kde na něj později při obnově města narazila vrtná souprava a trasa metra musela být odkloněna.
Technické parametry:
- rozměry: délka 10,9 m, šířka 3,76m, výška 3,66 m
- hmotnost 188 800 kg
- pancéřování čelní 240 mm, boční a zadní 60 mm
- pohonná jednotka lodní dieslový motor Daimler-Benz MB517 44,5 l 12 válec o výkonu 895 kW s přenosem na elektropohon
- maximální rychlost 13 km/h
- objem vnitřní palivové nádrže 1500 l + 700 l vnější nádrž
- spotřeba paliva 940 l /100 km
- dojezd 160 km po silnici a 60 km v terénu
- hlavní zbraň kanón KwK44 L/55 ráže 128 mm
- sekundární zbraň kanón KwK 44 L/36,5 ráže 75 mm
- posádka 6 osob
Věk: 12+
Počet dílků: 1605
Dotazy
Odeslat odkaz
Související produkty
Související kategorie
Kód výrobce
COB COBI-2559