Cobi 5721 II. světová válka Messerschmitt ME 262A-1A 390 dílků
Parametry
záruka | 2 roky |
Vhodné | od 9 do 99 let |
Počet dílků | 390 |
Šířka balení | 40.00 cm |
Výška balení | 6.00 cm |
Délka balení | 28.00 cm |
Váha balení | 0.78 kg |
Věk | Školák (6-11 let), Puberťák (12-15 let), Starší (16+), Dospělí |
Pohlaví | Kluk |
Popis
Stavebnice modelu německého dvoumotorového proudového stíhacího letounu ME 262A-1A Schwalbe (vlaštovka) ve speciální kamufláži německého pilota Hanse Guido Mutkeho.
Sestavený model má stavitelné řídící plochy, sklápěcí podvozkové nohy a odnímatelný kryt kokpitu pro snadné usazení figurky slavného pilota.
Letadlo může stát na vlastním podvozku, nebo jej lze usadit do přiloženého stojánku s popisem.
Balení obsahuje 390 kostek stavebnice a 1 figurku pilota.
Víte že:
- vývoj letounu byl zadán firmě Messerschmitt již v roce 1938, což znamená, že už v té době měli němečtí inženýři jasnou představou o stroji s proudovým pohonem
- první let se uskutečnil 18. dubna 1941, ale ještě s pístovým motorem instalovaným v přední části trupu
- první proudový motor dodala společnost BMW? Ano, je to ta samá firma, která dnes vyrábí prémiové vozy
- třetí prototyp byl již osazen sériově vyráběnými proudovými motory Junkers JUNO o tahu 7,4 a později 8,8 kN
- 7 prototyp dostal přetlakovou kabinu
- celkem bylo v různých verzích vyrobeno rozestavěno asi 1400 ks
- kvůli postupu spojenců měla Třetí říše problémy s kapacitou výroby motorů, a proto do července 1944 bylo armádě předáno jen 28 letadel
- největší slabinou pokročilého letadla byly motory, jejichž životnost byla jen 10-20 hodin letu
- přední část trupu byla vyráběna v protektorátním Československu společností Avia
- k prvnímu vzdušnému souboji došlo 26. července 1944 kdy si německý letec Alfred Schreiber zvaný Bubi nárokoval sestřel britského letounu Mosquito
- v úterý 10. dubna 1945 došlo k nasazení největšího počtu ME 262 v průběhu jediné operace proti americké 8. letecké armádě, během niž bylo 17 Messerschmittů z 21 zničeno
- několik strojů bylo krátce i ve výzbroji Československé armády až do roku 1951
- Velká Británie se snažila horečně držet krok při vývoji proudových letounů modelem Gloster Meteor
- zvolená technická řešení na stíhači ME 262 poskytla technický základ pro další dvě generace proudových poválečných letadel
- německý pilot Hans Guido Mutke tvrdí že s letadlem ME 262 překonal jako první v historii letectví rychlost zvuku, když 9 dubna 1945 klesal z výšky 12 000 m pod úhlem 40° a jeho rychloměr uvízl na maximální hodnotě 870 km/h
- během rychlého sestupu se stroj H. Mutkeho začal třást a kmitat do stran za hluku sonického třesku
- Mutkeho nadzvukovou rychlost nelze objektivně nijak doložit, protože jediným nepřímým důkazem bylo několik chybějících nýtů na kostře letadla
Technické parametry:
- rozměry: rozpětí křídel 12,51 m, délka 10,61 m, výška 3,85 m
- hmotnost prázdného stroje 3 800 kg
- maximální vzletová hmotnost 7 130 kg
- pohonná jednotka 2 x proudový motor Jumo 004 o tahu max. 8,83 kN
- objem nádrží 2 490 kg paliva
- maximální rychlost 870 km/h
- stoupání 20 m/s
- operační dostup 11 800 m
- dolet 520 km
- hlavní výzbroj 4 x kanón Rheinmetall-Borsig MK 108 ráže 30 mm (za 3 sekundy vypálil 43,5 kg munice)
- sekundární výzbroj 24 neřízených raket R4M
Věk: 9+
Počet dílků: 390
Dotazy
Odeslat odkaz
Související produkty
Související kategorie
» více
Kód výrobce
COB 5721